simmacyklaspringa.blogg.se

Den här bloggen handlar mycket om just att simma cykla och springa. Jag heter Simon och håller på med triathlon. Det här är min blogg som mestadels kommer att handla om träning. Inspiration tips och trix samt en hel del om hur man får träningen att passa ihop med livspusslet i övrigt.

Första längre rundan med nya löparvagnen!

Publicerad 2013-06-13 09:02:00 i Allmänt,

Då familjen vuxit så har vi fått behov av en större löparvagn. Vi tittade runt och valde till slut en Chariot CX2! Denna multivagn går med enkla handlag växla mellan löpning, cykling eller ett flertal andra aktivitetspaket som går att köpa till. Har testcyklat lite och nu även provat den i löpspåret. En fullständig recension kommer framöver, men inledningsvis kan jag säga att den presterar över förväntan! Bra fjädring, stabil och rullar mycket lätt. Känns i uppförsbackarna att den är tyngre, men det är klart hanterbart! Hur gick rundan? 7,5 km på 35.15. Bara 11 sekunder från rekordet med gamla vagnen, så även denna är snabb! Ska springa Söder Runt med vagnen på lördag. Alltid kul med race! Återkommer med bilder och information om loppet.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Simon

Jag heter Simon och bor i Årsta med min familj. Jag håller på med triathlon på en ganska ambitiös amatörnivå och gör vad jag kan för att balansera jobb, träning och familjeliv. I den här bloggen tänker jag dela med mig av egna erfarenheter kring träning. Tipsa om olika typer av träningspass och träningsformer. Samt skriva om träningsrelaterade saker som intresserar mig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela